تبلیغات
[ سیستانیان,سیستانیها,سیستانیان وسیستان کهن ترازتاریخcb:blog_page_title]

در آستانه سفر سفیر و هیئت سرمایه گذار ریلی هند به گلستان:

 غراوی عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

هیچ پروژه و ساختاری شکل نخواهیم داد مگر اینکه در آن نفع مردم ،تحول اقتصادی منطقه لحاظ شود

مهندس غراوی: هیچ پروژه و ساختاری شکل نخواهیم داد مگر اینکه در آن نفع مردم ،تحول اقتصادی منطقه لحاظ شود

 

 مهندس غراوی که برای گلستانی ها چهره ای شناخته شده می باشد و سابقه نمایندگی مردم گنبد کاووس را در کارنامه دارد اکنون سالهاست که در هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران عضویت دارد و علاوه بر خدمات برجسته اش به صنعت ریلی کشور در شکل گیری و احداث ساختار راه آهن شمال کشور نیز نقشی پر رنگ داشته است .از طرف روزنامه گلستان نو برای بررسی دلایل سفر سفیر هند و هیئت سرمایه گذاری و تجار هندی به اداره کل راه آهن شمال شرق رفتیم که دیداری با مهندس قربانی مدیر کل راه اهن داشته باشیم که متوجه حضور مهندس غراوی شدیم که برای برنامه ریزی و نظارت جهت امور این سفر و مسائل مرتبط با راه آهن شمال شرق به گرگان آمده بودند .

علی رغم اینکه از قبل برنامه ریزی نشده بود ایشان با رویی گشاده پاسخگوی سوالات ما شدند که آنچه در پی می آید گزیده ای از این گفتگوی اختصاصی می باشد .

عضو هیئت مدیره راه اهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان و قزاقستان و ادامه آن به چین گفت: در بحث کریدور شمال و جنوب ، دالان های مختلفی وجود دارد که از جمله دالان سرخس ،دالان رشت به قزوین و دالان اینچه برون می باشد و در این بین دالان اینچه برون پرترافیک ترین و پر ظرفیت ترین دالان شمال به جنوب خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حوزه اثرگذاری و همچنین لحاظ کردن ظرفیت های حمل و نقل کشورهایی مثل چین ، روسیه و قزاقستان این مسیر از لحاظ ساخت اقتصادی و ایمنی از ایمن ترین و اقتصادی ترین مسیرهای ترانزیت کالاخواهد بود.

مهندس غراوی با توجه به چشم انداز آینده و شرایط کنونی این دالان و مسیر ترانزیت کالا خاطرنشان کرد: در مسیر اینچه برون و دالان اینچه برون که پیش بینی اولیه با ظرفیت 3 میلیون تن اجرایی شده است ما این ظرفیت را داریم که فقط در ارتباط با قزاقستان 7 میلیون تن و در صورت ایجاد انگیزه و شرایط برای حمل بار چین و روسیه تا 20 میلیون تن ظرفیت جابجایی بار و کالا افزایش یابد که این یعنی یک تحول بزرگ در توسعه و اشتغال پایدار منطقه و کشور عزیزمان .

عضو هیئت مدیره راه آهن ادامه داد: برای ایجاد این ظرفیت ها باید برنامه ریزی کنیم و به جای حرف و شعار باید عمل نماییم .وبه دنبال هم افزایی وهمدلی باشیم.

وی با اشاره به بحث برقی کردن مسیر گرمسار به اینچه برون گفت: مطالعات اینکار صرت گرفته و با روسیه مذاکرات لازم صورت گرفته است و اکنون در مرحله ی اجرا قرار داریم که این مسیر را برقی کنیم.

مهندس غراوی با اشاره به اتفاقات خوبی که از روز افتتاح ایستگاه اینچه برون و اتصال راه اهن جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان و قزاقستان افتاده است گفت:خوشبختانه در روز افتتاحیه 10 واگن بار از ایران به ترکمنستان فرستادیم که به ظرفیت 18 کانتینر بود که اکنون واگن ها برگشته . همچنین 10 واگن از ترکمنستان و 10 واگن از قزاقستان به کشورمان رسیده که همچنین 8 هزارتن گندم نیز درحال ورود به استان می باشد.که همگی نوید بخش آینده ای روشن برای استان گلستان ،منطقه و کشور عزیزمان می باشد.

وی در ادامه افزود: رویکرد ما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران این است که اگر در جایی ، کاری صورت می گیرد و یا ساختاری شکل می گیرد و پروژه ای عملیاتی می شود حتما باید در ان منافع مردم ، رونق اقتصادی و توسعه منطقه دیده شود و گرنه بهتر است آن موضوع اجرا نشود.

مهندس غراوی در خاتمه از تلاش های صورت گرفته و همکاری های انجام شده از مسئولین و مردم استان و همراهی همکارانش در راه آهن جمهوری اسلامی ایران بخصوص اعضاء دولت و وزیر راه و شهر سازی و اعضاء هیئت مدیره قدردانی کردند و ابراز امیدواری کردند که مردم استان گلستان که نمونه ای از ایران کوچک در تفاهم و برادری هستند ؛مثل گذشته و با رفاه بیشتر روزگار بگذرانند.

 

 


سیستان ،سیستانیهای گلستان ومازندران،سیستانیهای ،بزرگان سیستان،دانشجویان سیستان،گروه موسیقی سیستانی نیمروز؛برچسب ها: غراوی ، مهندس غراوی ، هیئت مدیره راه اهن ، راه آهن شمال شرق؛قربانی مدیرکل راه اهن ، سفر سرمایه گذاران هندبه گلستان ،